Jens och Jonas

Här om dagen hade min värdssysters snälla pojkvänn Jan Fredrik lagat frukost/brunch/lunch till oss. Han berättade att på vårt bageri och kafe satt Jens och åt frukost. Jens? Ja Jens. Jag började genast tänka vem har jag möt som jag hette Jens. Tillslut frågade jag, och tillbaka fick jag; Stoltenberg, vet du inte att vår stadsminister heter Jens. I detta landet kallar man sina ministrar vid förnamn. Så man pratar ofta om Jens och Jonas (utrikesminister Jonas Gahr Støre (Ap)). För mig låter det som ett reality-såpa-bög par. Men här är det bara regeringen man pratar om.


Ska vi inte bara följa deras spår och börja prata om Fredrik och Anders.




Fredirk och Anders sitting in a tree...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0