Nordkapp

Har typ haft all och ingentid att uppdatera bloggen, men med risk för att detta blogginlägget blir mer som dagbok. Jag har hunnit åka hem från oslo, vara hemma i tio dagar och hunnit flyga till Nordkapp. Nu bor jag här på nordkapp och jobbar som en dåre, här drabbas man av pengasjukan och på kvällen sitter man efter jobb och jämför sina excell kalkyler som om det skulle vara det roligaste i världen. Vilket det är i och för sig, när man inser att man tjänar bättre än folk med 4 års univeristets studier. Fan vad jag älskar detta landet!


Men jag saknar Oslo så mycket. Och samtidigt trivs jag så bra här uppe. Dessutom längtar jag till September och studierna. Jag är ett virre varv av känslor och förhoppningar.  De som fattas är en sommarflirt. Men tyvärr är det ganska limited supply här uppe. Det finns plötsligt en ny standard, om man är snygg enligt honningsvågs skalan så är man inte det hemma.


gud som jag svamlar idag. Har typ sovit 4 timmar varje dag denna veckan.

Jobbar i min bar med Sanna och Örjan, gud så kul jag har på jobbet. De är jättetrevliga och på någotsätt har grottan blivit mitt hem. Kunderna är oftas trevliga och gillar att ge dricks, men ibland blir de gnälliga, som typ fransmän och italienare.


I förrgår sålde jag en champange för 1300. Det är lite skakigt att öppna men samtidigt jävligt häftigt.


Kort och gott, livet leker och vi väntar på att det ska komma nytt blod så vi kan få mer att skvalldra om klockan 4 på morgonen efter jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0